en fr nl

Wie zijn wij?

Automotive Systems: leverancier van
IT-producten en support
voor autoconcessiehouders

meer over ons

Aanvankelijk was Automotive Systems een divisie van Beherman-Demoen N.V., dat sinds meer dan 70 jaar actief is in de autodistributie.

Sinds 2010 is Automotive Systems een volwaardig bedrijf binnen de Beherman Group. Onze specialiteit is IT-support aan concessiehouders (zowel invoerders als verdelers).

Zij kunnen rekenen op meer dan 20 jaar ervaring.

In de praktijk: wij installeren en onderhouden het programma iReach, de vereiste hardware en een aantal andere specifieke programma’s voor de autodistributie.

iREACH

iReach is een DMS-systeem (Dealer management System) waarmee de concessiehouder zelf en op elk moment zijn bedrijf kan beheren.

Voordelen:

  • toegang tot een SQL-database (Structured Query Language)
  • vlottere transacties
  • veiligheidsfunctie voor de eindgebruiker
  • tijdwinst
  • gebruiksgemak
  • integratie van Microsoft Office (en SMS)
  • toegangspunten voor interfaces

In de praktijk:

  • voor de eindgebruiker is de applicatie beschikbaar in 3 talen (FR, NL, UK)
  • voor de concessiehouder is er een onbeperkt aantal talen voor een connectie met het systeem van de constructeur

De volgende merken gebruiken onze oplossing:

  • Aixam | Alfa Romeo | Aston Martin | Fiat | Ford | Fuso | Honda | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Land Rover | Lexus | Lotus | Maxus | Mazda | MG | Mitsubishi | Nissan | SsangYong | Subaru | Suzuki | Toyota

De meeste van deze merken bevelen iReach aan.

Onze activiteiten en cijfers

Wij zijn vertegenwoordigd in België, Groot-Hertogdom Luxemburg en Zwitserland.
Er zijn meer dan 300 sites actief en meer dan 2.300 gebruikers.

Meer info

Filosofie

Traditioneel gezien omvatten DSM-systemen verschillende modellen (bv. Verkoop – Magazijn – Werkplaats, enz.), inclusief een boekhoudpakket dat een externe applicatie vereist.

Met iReach wordt alles geïntegreerd, inclusief de boekhouding. Elke operatie die een effect heeft op de resultaten van een andere entiteit (bedrijf, vestiging, departement) of een ander product, wordt automatisch geregistreerd.

CRM

Met CRM (Customer Relation Management) kan de concessiehouder klanten en prospecten opvolgen via de functie “Prospects”.

In de praktijk:

  • elk contact wordt op zijn naam geregistreerd in een database
  • alle functies zijn gemakkelijk toegankelijk: prijsofferte, bestelling, facturatie, e-mail, fax, sms, post …
  • latere contacten worden gepland
  • de contacten kunnen gekoppeld worden aan een geïntegreerde agenda, die dan weer gesynchroniseerd kan worden met een elektronische agenda (PDA)
  • bepaalde operaties kunnen beschermd en gelabeld worden als “vertrouwelijk” of “privé”

Verkoop

Alles begin met een verkoop. Het is dus van het grootste belang dat de prijsofferte op een professionele manier wordt voorgesteld aan de kandidaat-koper om een goede eerste indruk te maken.

In de praktijk :

  • iReach gaat de beschikbaarheid van het model in de stock na
  • als het om een overname gaat, wordt de wagen beschikbaar voor verkoop, zelfs voor hij fysiek in de concessie aankomt
  • de verkoopadministratie kan de bonus en de bijkomende kortingen van de leverancier controleren

Magazijn

Een DMS-systeem zonder een goed magazijnbeheer is geen goed systeem. iReach omvat essentiële functies:

  • nauwkeurige inventaris op elk moment
  • opvolging van de waarborgen op de standaard inruilingen en de bijkomende taksen
  • uitvoering van een bestelling via de knop “voorstel van bestelling”
  • onmiddellijke weergave van de bestelstatus, gereserveerde onderdelen in de stock en de “backorders”

Werkplaats

Een goed beheer van de werkplaats staat of valt met een goede planning. En ook hier biedt het geïntegreerde systeem van iReach het antwoord.

In de praktijk:

  • op het moment dat de afspraak wordt vastgelegd, kunnen een technieker, een vervangwagen, een werkruimte, een bepaalde uitrusting … worden gereserveerd
  • een Pricing Software Menu (indien beschikbaar) kan worden geraadpleegd om de te voorziene arbeidsuren en wisselstukken te kennen
  • iReach zoekt de beschikbare tijd in de planning en noteert alles in de agenda
  • elke telefonische afspraak wordt met een eenvoudige klik per sms of e-mail aan de klant bevestigd
  • zodra de afspraak vastligt, wordt een reparatieorder aangemaakt. Op de werkplaatsfiche kan de werktijd worden geregistreerd met barcodes
  • de werkplaatsmodule bevat nuttige informatie zoals de kilometerprijs per wagen, de werken in uitvoering, het aantal werkplaatsbezoeken …

Boekhouding

De boekhoudmodule is het belangrijkste en meest performante gedeelte van de applicatie.

Ze bevat uiteraard alle standaardelementen (zoals financiële en manuele bewegingen, btw-aangifte, administratieve documenten van leveranciers en klanten), maar het grote verschil met iReach is dat alle bewerkingen automatisch gebeuren. Dit levert kostbare tijdwinst op.

In de praktijk:

  • geen tussenkomst van een externe boekhouder en geen boekhoudexpertise vereist
  • deze module superviseert alle andere modules en creëert rapporten met de resultaten van elk departement, gekoppeld aan de via Microsoft Excel opgestelde budgetten.
  • er kunnen ook specifieke rapporten voor de organisatie worden aangemaakt door de informatie van iReach naar Excel te exporteren

Boven op dit alles, is het belangrijk te vermelden dat u uw eigen rapporten kan opmaken door het transfereren van gegevens naar Microsoft Excel.

Hardware

De hardware is wellicht het meest vitale onderdeel van een organisatie. Het volstaat na te gaan wat de kost is van een computer- of serverpanne. Automotive Systems installeert en onderhoudt de hardware. Om onaangename verrassingen te vermijden, wordt er altijd kwaliteitsmateriaal gebruikt.

In de praktijk:

  • op het materiaal geldt een garantie van 3 jaar en het wordt vervangen binnen een werkdag
  • het is mogelijk om te kiezen voor een onderhoudscontract dat alle interventies dekt, wat borg staat voor een ononderbroken werking
  • zonder onderhoudscontract worden de interventies in eigen beheer gefactureerd

Opleidingen

Automotive Systems organiseert geregeld opleidingen. In een volledig uitgeruste zaal kunnen onze klanten alle mogelijkheden van onze producten leren kennen.

Raadpleeg hier de kalender van de opleidingen

My account

Contact

Adres

Industrieweg 3 - 2880 Bornem
België

Contact

+32 3 890 90 58
contact@automotivesystems.be

Helpdesk

8u30 tot 12u15 - 13u00 tot 17u00.

+32 3 890 90 50
helpdesk@automotivesystems.be

Support : Download Teamviewer
Bekijk de kaart